Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Як створити

Інформаційна карта,

щодо процедури створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків

ВСТУП

Із 1 липня 2015 набув чинності Закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Відповідно до нього, жителі є співвласниками, незалежно від того, чи створене в будинку ОСББ (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку). І самі співвласники до 1 липня 2016 року повинні визначитися, хто ж буде надавати послуги з утримання будинку.  

Для створення ОСББ перш за все потрібно:

  • Знати вимоги Закону України «Про об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку»щодо створення об`єднання;
  • Розуміти, які правила діють всередині ОСББ, які фунції виконує правління, які – контрольно-ревізійна комісія;
  • Який порядок прийняття рішень, як впливати на правління та голову правління ОСББ;
  • Ви повинні бути готові відповісти на будь-які питання сусідів, головне, -  чітко розуміти мету створення ОСББ, знати яку користь це принесе всім співвласникам будинку.
  • Важливо запевнити сусідів: попри всі проблеми, ОСББ – це найкращий спосіб захистити своє майно і підвищити рівень комфорту у будинку.

Переваги ОСББ

- Кожен мешканець будинку може брати участь в управлінні будинком: голосувати на загальних зборах за кошторис, розмір внесків на утримання ОСББ, за порядок їх використання, обирати правління ОСББ, його голову.

- ОСББ має право здавати в оренду загальне майно будинку та самостійно витрачати отриманий в результаті цього дохід на утримання будинку. Це може бути розміщення реклами на будинку, здача в оренду вільних приміщень.

- Усі належні пільги та субсидії по сплаті квартплати та житлово-комунальних послуг для членів ОСББ зберігаються.

- За згодою членів ОСББ у якості квартплати для деяких мешканців може зараховуватись трудовий внесок (наприклад, двірник, сантехнік можуть бути з цього ж будинку).

- Усі платежі мешканців будинку і доходи від використання загального майна йдуть на розрахунковий рахунок ОСББ та витрачаються на обслуговування і ремонт будинку.

- Члени ОСББ мають можливість здійснювати контроль за фінансово-господарською діяльністю об’єднання за допомогою ревізійної комісії або самостійно.

- Члени ОСББ самостійно обирають компанії (або наймають осіб), які ремонтуватимуть будинок, прибиратимуть.

 - ОСББ є неприбутковою організацією і не сплачує податок на прибуток та податок на додану вартість. 

 - ОСББ, як юридична особа, може брати кредит у банку для проведення ремонту чи модернізації будинку, встановлення приладів обліку води, тепла, газу тощо. Є державна програма пільгового кредитування ОСББ на утеплення будинку.

КРОК ПЕРШИЙ: попередня консультація.

Перш за все, особи що вирішили створити об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (надалі - ОСББ), можуть звернутися за попередньою консультацією щодо можливості створення ОСББ до:

Вовчанської міської ради, телефон 4-30-05

Адреса: м. Вовчанськ, вул. Соборна, 92, кабінет № 7

Прийом:  щодня (крім суботи та неділі) з 8.00 год. по 17.00 год., обідня перерва з 12.00 год. по 13.00 год.

Начальника відділу житлово-комунального господарства Вовчанської райдержадміністрації –Ропало Валентина Миколаївна, телефон 4-74-30.

Адреса: м. Вовчанськ, вул. Соборна, 75 (управління сільського господарства), 2 поверх, кабінет № 14 

Прийом:  щодня (крім суботи та неділі) з 8.00 год. по 17.00 год., обідня перерва з 12.00 год. по 13.00 год.

КРОК ДРУГИЙ: створення ініціативної групи

Ініціативна група створюється у кількості не менше 3 власників з різних квартир  (додаток 1).

Не можуть бути членами ОСББ, а відповідно і членами ініціативної групи:

-  мешканці будинку, які живуть у неприватизованих квартирах на пiдставi виданих їм ордерів;
-   особи, котрі орендують приміщення.

Ініціативній групі необхідно зібрати відомості про:

- власників квартир (реквізити свідоцтв про право власності на квартиру, розмір належної їм площі) Частка кожного члена ОСББ розраховується як відношення загальної площі квартири (нежитлового приміщення) до загальної площі всіх житлових і нежитлових приміщень будинку.  Розмір частки кожного власника визначає його участь в загальних витратах на утримання будинку і прилеглої території. Увага! Площа місць загального користування до розрахунку не береться.

- власників нежитлових приміщень (реквізити свідоцтв про право власності на приміщення, розмір належної їм площі) та орендарів таких приміщень

- кількість неприватизованих квартир

- кількість мешканців будинку, що мають пільги, субсидії


КРОК ТРЕТІЙ -  підготовка до установчих зборів

Підготувати проекти:

- Статуту ОСББ (додаток 2) - Спочатку зарезервувати назву ОСББ у державного реєстратора, копії проекту статуту можна роздати власникам житлових і нежитлових приміщень будинку для ознайомлення перед установчими зборами, копію Статуту погодити з міською радою, державним реєстратором та ДПІ (щодо включення у реєстр неприбуткових організацій).

- пропозиції по складу правління та ревізійної комісії,

-  протоколу установчих зборів (додаток 3);

- список реєстрації учасників установчих зборів, який включає таблицю обрахунку частки участі в об'єднанні. (додаток 4);

КРОК ЧЕТВЕРТИЙ: проведення установчих зборів

  • Повідомити письмово (під підпис про отримання або рекомендованим листом) всіх власників приміщень не менш як за 14 днів до дати проведення (додаток 5).

- На початку зборів провести письмову реєстрацію (кворум – при наявності більше 50% власників квартир). Мешканці неприватизованих квартир чи орендарі не враховуються та не можуть брати участь у голосуванні, але мають право бути присутнім на зборах. Для цього кожен присутній власник житлового чи нежитлового приміщення ставить підпис у списку реєстрації учасників установчих зборів навпроти свого імені.

- За наявності кворуму керівник ініціативної групи відкриває засідання установчих зборів та пропонує обрати голову і секретаря зборів.

Для обрання голови та секретаря необхідна підтримка більшості присутніх власників або їх уповноважених осіб (50% +1). Кожен учасник зборів має один голос незалежно від належної йому площі.

- Після обрання голови та секретаря, обраний голова установчих зборів пропонує проголосувати за порядок денний установчих зборів.

Для затвердження порядку денного необхідно 2/3 голосів учасників установчих зборів.

- Після затвердження порядку денного, голова установчих зборів переходить до розгляду питань порядку денного.

Кожне питання голосується окремо та поіменно - тобто кожен, хто бере участь у голосуванні, ставить особистий підпис у протоколі зборів із зазначенням результату голосування за те чи інше питання порядку денного ("за" чи "проти"). (див. вище крок 2 та зразок додаток 2)

Для прийняття рішення по кожному питанню необхідно підтримка 2/3 голосів учасників установчих зборів

Питання порядку денного, які необхідно розглянути на установчих зборах.

1) Про створення ОСББ і затвердження Статуту;

2) Про вибори голови та членів правління об'єднання, ревізора ОСББ;

2.1. Для керівництва та організації поточної діяльності ОСББ обирається правління ОСББ, яке є виконавчим органом ОСББ і підзвітне загальним зборам ОСББ, а також голова правління.

Кількість членів правління в кожному випадку визначається індивідуально і складає, як правило, не менше 3-5 осіб

Приклад: визначення кількості членів може бути відбуватись за принципом, який полягає у включенні в члени правління 1 представника від 10 квартир або від 5 квартир.

Порядок обрання та відкликання голови, членів правління, їх кількісний склад та термін діяльності встановлюються Статутом ОСББ.

2.2. Також для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю правління об'єднання обирається з числа членів ОСББ ревізор або приймається рішення про залучення аудитора.

3) Про вибір уповноваженого представника установчих зборів на здійснення дій, пов'язаних з реєстрацією ОСББ;Як правило, це голова зборів або голова правління.

4) Про визначення розміру частки кожного співвласника у витратах, зі створенням ОСББ.

йде мова про суму коштів, яку необхідно витратити для нотаріального посвідчення установчих документів, реєстрацію ОСББ, виготовлення печатки, штампу, відкриття рахунку тощо;

5) Інші питання.

- Провести голосування письмово (додаток 6)

 - Оформити протокол (додаток 3)

КРОК П'ЯТИЙ: державна реєстрація ОСББ

  1. Державна реєстрація ОСББ проводиться у відділі державної реєстрації Вовчанської райдержадміністрації

Відповідальна особа: Альохіна Жанна В’ячеславівна, телефон 4-34-93.

Адреса: м. Вовчанськ, вул., вул. Соборна,75 , 3 поверх, кабінет № 34

Дні прийому: щодня (крім суботи і неділі) з 8.00 до 17.00, обідня перерва з 12.00 год. по 13.00 год.

Для реєстрації ОСББ уповноважена установчими зборами особа подає безпосередньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до відділу державної реєстрації наступні документи:

  1. реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію ОСББ. Зразок цієї картки можна отримати безпосередньо при подачі документів в відділі державної реєстрації.
  2. оригінал протоколу установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення ОСББ та затвердження його статуту. Статут повинен бути підписаний головою установчих зборів, а його підпис повинен бути посвідчений нотаріусом. Для посвідчення підпису голова установчих зборів повинен особисто прийти до нотаріуса та пред'явити паспорт громадянина України. Послуга платна.
  3. п’ять примірників оригіналу статуту ОСББ прошитого та пронумерованого, нотаріально завіреного
  4. список членів ОСББ (додаток4)

Державна реєстрація ОСББ - БЕЗКОШТОВНА

КРОК ШОСТИЙ: отримання довідки у відділі статистики про включення до ЄДРПОУ.

На протязі 3 днів після реєстрації у державного реєстратора, необхідно провести реєстрацію в відділі статистики.

Адреса: м. Вовчанськ, вул. Гагаріна, 2

 Дні прийому: щодня (крім вихідних) - з 8.00 год. до 17.00 год., обідня перерва з 12.00 год. по 13.00 год.

Для отримання довідки головного управління статистики про внесення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств, організацій і установ (ЄДРПОУ) необхідно подати наступні документи:

  1. витяг з державного реєстру.
  2. облікову картку. Видається і заповнюється безпосередньо у відділі статистики.
  3. квитанцію про внесення плати за видачу довідки та відповідної кількості її завірених копій

за оформлення довідки стягується плата у розмірі: 40 грн..

КРОК СЬОМИЙ: реєстрація в податковій інспекції

Адреса: м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 14 а, І поверх,  (при собі обов’язково мати паспорт)

Прийом: вівторок та четвер з 9.00 год. до 18.00 год. обідня перерва з 13.00 год. по 14.00 год.

Видача довідки про взяття на облік у податковій інспекції (форма 1-ОПП, додаток 6 є в Євроформаті)) здійснюється у кабінеті № 9 при умові написання заяви та пред'явлення уповноваженим представником ОСББ наступних документів: витяг з державного реєстру; документу, що посвідчує особу (паспорту); документа, що підтверджує повноваження особи - тобто оригіналу протоколу установчих зборів ОСББ, довідки зі статистики..

Внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій або установ дозволяє здавати податкову та бухгалтерську звітність за спрощеною формою один раз на квартал. – кабінет № 17

 Перелік документів, які подаються:

  1. реєстраційна заява за формою № 1-РН;
  2. витяг з державного реєстру;
  3. копія зареєстрованого статуту ОСББ;
  4. копії паспорту керівника.
  5. документ, що підтверджує повноваження особи - тобто оригінал протоколу установчих зборів ОСББ.

КРОК ВОСЬМИЙ: реєстрація ОСББ в Пенсійному фонді.

Адреса: м. Вовчанськ, вул. Шевченко , кабінет № 9, відділ доходів.

Прийом щодня (крім суботи та неділі) з 8.00 год. до 17.00 год.обідня перерва з 12.00 год. по 13.00 год.

Для реєстрації необхідно подати наступні документи:

  1. заява за формою. Бланк заяви можна отримати безпосередньо при подачі документів у працівника, який приймає документи.
  2. завірені копії таких документів: витяг з державного реєстру; протоколу установчих зборів;довідки управління статистики про внесення юридичної особи до ЄДРПОУ, статуту ОСББ.

При подачі документів уповноваженій особі необхідно пред'явити паспорт та оригінал документу, що засвідчує повноваження (тобто протоколу установчих зборів).

Там же оформляється заява про неподання звітів, так як об»єднання є неприбутковим.

КРОК ДЕВ'ЯТИЙ: виготовлення печатки

Адреса: м. Харків, вул.. Совнаркомівська, 13 БК Міліції, 2 поверх, кімн. 3.

Перелік документів, які подаються уповноваженою особою:

  1. заява;
  2. витяг з державного реєстру.
  3. примірник зразків (ескізів) печатки, завірений головою правління;

Плата за виготовлення печаток складає близько 350 грн.

КРОК ДЕСЯТИЙ: відкриття рахунку в банку.

Розрахунковий рахунок ОСББ можна відкрити у будь-якому комерційному банку за розсудом правління при виборі банку варто врахувати вартість послуг банку за відкриття і обслуговування рахунку, вартість послуг за внесення готівки на рахунок тощо. Відкривати рахунок повинен особисто голова правління та при наявності головний бухгалтер.