Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Новини на 17.09.2019 року

Увага! Змінюються бюджетні рахунки

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє про зміну реквізитів всіх рахунків для зарахування надходжень по податках та зборах до державного та місцевих бюджетів відповідно до вимог стандарту IBAN, які починають діяти з 01.10.2019.

З 01.10.2019 по 31.10.2019 - перехідний період, з 01.11.2019 - нові рахунки будуть діяти на постійній основі.

Інформація щодо нових рахунків буде доповнюватися після отримання відповідних даних від органів Державної казначейської служби.

 

До уваги платників! Вступив в дію новий договір про визнання електронних документів

 

Шановні платники податків, звертаємо вашу увагу, що з 12.09.2019 набрав чинності новий Договір про визнання електронних документів від 09.09.2019 року №2040001, до якого платники податків Харківської області приєднуються шляхом підписання Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів.

Даний договір опубліковано на сайті Державної податкової служби України в електронному кабінеті платника податків за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/contract .

 

Міністерством фінансів України надано роз’яснення щодо обслуговуючих кооперативів

 

Салтівське управління ДПС у Харківській області повідомляє, що ДПС України листом від 10.09.2019 № 990/7/99-00-07-02-02-17 надала для використання у роботі роз’яснення з питання щодо правомірності перебування у Реєстрі неприбуткових установ і організацій обслуговуючих кооперативів, у тому числі сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, надіслане Міністерством фінансів України листом від 02.09.2019 № 11210-09-63/21886.

 

Отримати податкову знижку можна лише працюючи офіційно!

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує про можливість отримання податкової знижки у вигляді повернення з бюджету сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Громадяни, які офіційно працюють та отримують легальну заробітну плату, можуть скористатися правом на отримання податкової знижки.

Відповідно до Податкового кодексу України (далі ПКУ) податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (послуг, робіт) протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати.

До таких витрат, зокрема відносяться кошти, сплачені за навчання дитини в приватних закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти. Це стосується і оплати за навчання по контракту у вітчизняних професійно – технічних та вищих учбових закладах як самого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення.

Витрати на страхові платежі та пенсійні внески, сплачені страховику та недержавному пенсійному фонду, пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом також включаються до податкової знижки.

Повний перелік таких витрат наведено у ст.166 ПКУ.

Звертаємо увагу, що податкова знижка нараховується на доходи, отримані у вигляді заробітної плати і, при цьому, сума знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яка отримана впродовж звітного року.

Якщо фізична особа не працює, не отримує заробітну плату або отримує її неофіційно, не сплачує податок на доходи фізичних осіб, вона не має права на податкову знижку. 

Для отримання податкової знижки та повернення з бюджету сплачених коштів у вигляді податку на доходи фізичних осіб, слід надати до органу податкової служби за місцем реєстрації Декларацію про майновий стан і доходи та копії документів, які підтверджують понесені витрати у звітному році.

Скористатися податковою знижкою за звітний рік можна до кінця поточного року. На наступні податкові роки таке право не переноситься.

Отже, для отримання податкової знижки за 2018 рік Декларацію про майновий стан та доходи слід подати до 31 грудня 2019 року.

 

Відкрито офіційну сторінку Державної податкової служби України у мережі Facebook

 

Державна податкова служба України офіційно розпочала свою роботу. У зв’язку з цим у мережі Facebook створено сторінку ДПС.

Відтепер усі податкові новини, корисну інформацію та анонси подій читайте на нашій новій сторінці.

Запрошуємо вас приєднатися: https://www.facebook.com/TaxUkraine 

 

ФОП – платники єдиного податку не мають права здійснювати торгівлю тютюновими виробами

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує, що спрощена система оподаткування – це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, визначених п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), на сплату єдиного податку у порядку та на умовах, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV «Спеціальні податкові режими» ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПКУ).

Відповідно до п.п. 3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп суб’єкти господарювання, зокрема ФОП, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин).

Згідно з п. 215.1 ст. 215 ПКУ до підакцизних товарів належать, зокрема тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) тютюнові вироби – сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.

Роздрібна торгівля, зокрема тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю (ст. 15 Закону № 481).

Разом з цим, відповідно до п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 ПКУ особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів є платником акцизного податку. При цьому об’єктом оподаткування є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ).

Враховуючи вищевикладене, ФОП, які здійснюють продаж підакцизних товарів, зокрема тютюну, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп, зазначена діяльність може здійснюватися на загальній системі оподаткування, за умови отримання ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами та реєстрації суб’єкта господарювання платником акцизного податку.

 

Нові можливості для ФОП у Електронному кабінеті платника

 

Начальник Салтівського управлінні ГУ ДПС у Харківській області роз’яснює, чи може ФОП подати через Електронний кабінет заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та яка дата буде вважатися датою подання заяви?

За допомогою меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету фізична особа – підприємець має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, відомості щодо якого внесені до Довірчого списку, розташованого на офіційному вебсайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/trustedlist).

Датою подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування разом із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

 

До 01 жовтня 2019 відповідальність за порушення граничних термінів реєстрації АН/РК в ЄРАН застосовується без врахування внесених Законом №2628 змін

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що з 01 липня набули чинності зміни до ст.120 прим.2 ПКУ, внесені Законом України від 23.11.2018 №2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628), щодо застосування штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної.

Також Законом №2628 викладено у новій редакції ст.231 «Акцизна накладна» та ст.232 «Електронне адміністрування реалізації пального та спирту етилового» ПКУ та оновлено порядок і терміни реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до них в ЄРАН - п.231.6 ст.231 ПКУ).

При цьому п.25 підрозд.5 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, відповідно до змін, внесених Законом №2628 передбачено, що норми п.п.120 прим. 2.1 –120 прим. 2.3 ст. 120 прим. 2 ПКУ, якими запроваджені нові штрафні санкції, застосовуються з 01 жовтня 2019 року.

Нормами п.25 підрозд.5 розд.XX «Перехідні положення» ПКУ, враховуючи зміни щодо підходів складання та реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування, встановлені ст.ст. 231 та 232 ПКУ, у т.ч. граничних термінів їх реєстрації в ЄРАН, норми пп. 120 прим. 2.1 – 120 прим. 2.3 ст. 120 прим. 2 ПКУ, які набрали чинності 01.07.2019, стосовно застосування штрафних санкцій за порушення термінів та порядку реєстрації АН/РК, другого примірника акцизної накладної/другого примірника розрахунку коригування, вперше починають застосовуватись з 01 жовтня 2019 року, тобто такі штрафні санкції можуть бути застосовані до акцизних накладних, розрахунків коригування до них, дата реєстрації яких в ЄРАН починається з 01 жовтня 2019 року.

Тобто, до 01 жовтня 2019 року відповідальність за порушення граничних термінів реєстрації АН/РК в ЄРАН, встановлених ст. 231 ПКУ, застосовується у розмірах та порядку, передбаченими редакцією ст.120 прим.2 ПКУ без врахування змін, внесених Законом №2628, тобто до АН/РК складених на операції з реалізації пального, здійснені до 01.07.2019, а саме:

порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації АН/РК в ЄРАН, встановлених ст.231 ПКУ, тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

2 % від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких АН/РК, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

10 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких АН/РК, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

20 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального,зазначених у таких АН/РК, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

30 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких АН/РК, – у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;

40 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких АН/РК, – у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.

Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації АН/РК в ЄРАН протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти АН/РК, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку АН/РК.

Сума акцизного податку для цілей п.п. 120 прим. 2.1 і 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначається за ставкою, що встановлена на дату реалізації пального, та курсом НБУ діючої на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального.

 

Чи оподатковується «пакунок малюка» при народженні дитини

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п.п. 165.1.1 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.
 Постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2018 року № 512 «Деякі питання реалізації пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» затверджено Порядок надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунокмалюка».  

Згідно з п. 3 Порядку надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» є одноразовою безповоротною адресною соціальною допомогою сім’ям, в яких народилася дитина.

Відповідно до пп. 14, 15 Порядку контроль за цільовим та адресним наданням допомоги «пакунок малюка» здійснюють обласні та Київська міська держадміністрації. При цьому отримання допомоги «пакунок малюка» не тягне за собою зміни розміру допомоги при народженні дитини та не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надаються відповідно до законодавства.

Враховуючи викладене, сума одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» сім’ям, в яких народилася дитина, яку отримує платник податку за рахунок субвенцій з державного бюджету, не включається до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 103.02)

 

Ставка податку на спадщину залежить від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу

 

Салтівське управління ГУ ДПС у Харківській області нагадує, що оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регулюється статтею 174 розділу IV Податкового кодексу України, якою встановлено різні ставки для оподаткування доходу платника податку, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу.

При цьому, за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені) та другого (рідні брати та сестри, баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки) ступенів споріднення.

Фізична особа, яка отримує спадщину від інших родичів, наприклад, рідного дядька, тітки чи просто знайомих, сплачує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від вартості успадкованого.

Оподаткування будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента та для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента, застосовується ставка податку 18 % бази оподаткування.

Крім цього, вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна, що оподатковується за ставками 5% та 18%, є об'єктом оподаткування військовим збором, ставка якого становить 1,5 % об'єкта оподаткування. Виключення мають особи, які отримали спадщину, що оподатковується за нульовою ставкою.

Слід наголосити, що особами, відповідальними за сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. 

 

Надходження від сплати податку на нерухомість з фізичних осіб на Львівщині вже перевищили надходження за 2018 рік

12.09.2019

В управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Львівській області повідомили, що станом на 10.09.2019 до місцевих бюджетів Львівської області надійшло 75,7 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі ‒ податок) від фізичних осіб, що на 2,5  млн. грн. більше, ніж в цілому за 2018 рік.

Однак слід зазначити, що платникам податків, які володіють нежитловою нерухомістю та на сьогодні не отримали повідомлення - рішення про сплату податку, з урахуванням вимог ст. 266 Податкового кодексу України необхідно звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: об’єктів нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, розміру загальної площі об’єктів нежитлової нерухомості, розміру ставки податку, нарахованої суми податку.

В територіальних податкових органах Головного управління ДПС у Львівській області працюють центри обслуговування платників податків, зокрема у м. Львові за адресою вул. Стрийська, 35 (вікна № 2-8), де можна отримати консультацію щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб.

Платникам податку на нерухоме майно необхідно звернути увагу, що повідомлення - рішення про сплату податку надсилається за останньою податковою адресою, яка була зазначена при одержанні ідентифікаційного коду (реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП). Відповідно при зміні адреси проживання необхідно повідомляти податкові органи шляхом подання заяви 5-ДР (вимоги ст.70 Податкового кодексу України).

Операція «Урожай-2019»

13.09.2019

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що з травня п.р. на Сумщині  триває операція «Урожай», основною метою якої є контроль за повнотою сплати податків сільгосптоваровиробниками, а також громадянами, які  самостійно обробляють власні земельні  ділянки та реалізують сільгосппродукцію.

За період проведення операції «Урожай» усього по Сумській області 17 ФОП добровільно оформлено 25 найманих працівників. Дохід за рахунок добровільного оформлення найманих працівників складає 102,0 тис. грн. Додаткові надходження ПДФО - 19,0 тис. грн. та додаткові надходження ЄСВ - 22,0 тис. грн.

На даний час у ході проведення операції «Урожай» залучено до державної реєстрації 9 ФОП з видом діяльності вирощування зернових культур.

За результатом проведених заходів (заслуховування, направлення листів тощо) 16 підприємствами підвищено рівень заробітної плат  31 громадянину. Крім цього 38 підприємст оформили добровільно 117 найманих працівників. Легалізовано доходу за рахунок добровільного оформлення найманих працівників на суму 470,0 тис. грн. Додаткові надходження ПДФО складають 84,0 тис. грн. та  додаткові надходження ЄСВ - 102,0 тис. грн.

За 8 місяців 2019 року 84 суб’єктів господарювання збільшили надходження ПДФО (за паї) на 27,9 млн. грн.

Станом на 01.09.2019 громадянами, які одноосібно обробляють земельні ділянки, площі яких перевищують розміри, визначені підпунктом 165.1.24 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України подано 1672 (у т.ч. за період операції «Урожай» - 196) декларації про майновий стан і доходи від продажу сільськогосподарської продукції.

Задекларована сума доходу склала 3706,5 тис. грн. Задекларована сума до сплати ПДФО – 592,58 тис. грн. та військового збору  – 49,68 тис. грн.

Крім цього, були здійснені зустрічі з громадянами, які самостійно обробляють паї, в результаті чого громадяни зобов’язалися в найближчий час подати декларації про майновий стан і доходи та задекларувати отримані у 2018 році доходи.

Також, 3 ФОП було подано уточнюючі декларації платника єдиного податку, сума збільшення доходу складає 2047,1 тис. грн.

На даний час триває робота щодо залучення найманої праці та сплати податків до бюджету.

«Використання РРО – проведення перевірок готівкових розрахунків, типові порушення. Особливості оподаткування підприємницької діяльності фізичних осіб та легалізація трудових відносин»