Про Вовчанськ Галерея Звернення до головиКонтакти

Вовчанська міська рада

Офіційний сайт Вовчанської міської ради

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Новини на 23.07.2019 року

Обережно — шахраї вдають із себе податківців!

         

 

     Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області попереджає, якщо вам телефонують на мобільний телефон і від імені посадовця податкової служби (як правило керівника податкової інспекції, або його представника) просять позичити грошей на будь-які потреби  чи то вимагають хабара за не проведення перевірки підприємства, ні в якому разі не поспішайте віддавати (перераховувати) кошти. 

Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. 
      Якщо ж траплятимуться (чи були) такі телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, негайно повідомляйте до правоохоронних органів. 
      Телефонуйте на «Сервіс ДФС України «Пульс» за тел. 0-800-501-007 (напрямок 4).

 

З 1 липня змінився розмір прожиткового мінімуму

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з 1 липня 2019 року прожитковий мінімум на одну особу у розрахунку на місяць для працездатних осіб становит 2007 гривень.

Для основних соціальних і демографічних груп населення з 1 липня 2019 року законом України від 23.11.2018 № 2629-VІІІ «Про державний бюджет України на 2019 рік» встановлюються такі показники прожиткового мінімуму:

  • для дітей віком до 6 років −1 699 грн.;
  • для дітей віком від 6 до 18 років − 2118 гривень
  • для працездатних осіб – 2007 грн.;
  • для осіб, які втратили працездатність − 1 564 грн.

Вищевказані показники прожиткового мінімуму пливають, зокрема, на розміри соціальних виплат та мінімальних пенсій.

Зміна розміру прожиткового мінімуму не впливає на ті показники, що встановлюються Податковим кодексом України  залежно від його розміру на 1 січня звітного податкового року (ставок податку на нерухоме майно, ставки збору за місця для паркування, ставок  єдиного податку  для 1 групи платників, розміру податкової соціальної пільги та розміру доходу, до якого вона застосовується, неоподатковуваної вартості дарунків тощо).

Мінімальна заробітна плата з початку 2019 року складає у місячному розмірі – 4173 грн., у погодинному розмірі − 25,13 грн. Станом на 1 липня 2019 року мінімальна заробітна плата не змінюється.

Звертаємо увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

За дорогий автомобіль необхідно сплачувати податок!

      Салтівське управління Головного управління ДФС у Харківській області нагадує, що громадяни, які мають у власності  легкові автомобілі, з року випуску яких   минуло не більше 5 років (включно)  та середньоринкова  вартість яких становить  понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої  на 1 січня податкового звітного року (у 2019 році – 1564875 грн.) сплачують транспортний податок.

     Ставка податку встановлюється  у розмірі 25000 грн. в розрахунку на календарний рік за кожен такий автомобіль.

     Обчислення суми транспортного податку здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

     Податкове повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом. 

     Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

     Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

     Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів. Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

     Фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Податкова знижка: чи має право платник податку фізична особа подати уточнюючу декларацію, якщо було виявлено документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні?

 

Відповідно до пп. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.

 

Заява на реєстрацію платником акцизного податку доступна в електронній формі

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє гарну новину для тих, хто хоче зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального, спирту етилового або облікувати акцизні склади, розпорядниками яких ви плануєте бути.

Відтепер подати заяву на реєстрацію можна он-лайн просто на офіційному веб-порталі ДФС або зі свого електронного кабінету.

Рекомендована форма Заяви розміщена на офіційному веб-порталі ДФС та, починаючи з 19.06.2019, може застосовуватись для реєстрації, у тому числі в Електронному кабінеті (код форми J1304101).

Нагадуємо, що для забезпечення виконання передбаченого Кодексом обов’язку суб’єктам господарювання, які здійснюють реалізацію пального та спирту етилового необхідно зареєструватися як платники акцизного податку та/або зареєструвати акцизні склади.

 

Від сплати земельного податку звільняються пенсіонери за віком

     Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області? Повідомляє, що від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

     Отже, фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, у разі втрати годувальника тощо) не мають право на пільгу щодо сплати земельного податку.

     Після досягнення пенсійного віку фізичні особи мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності.

     При цьому фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком)).

     Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

 - для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

     При цьому, до переліку видів земельних ділянок, щодо яких фізичні особи мають право на пільги зі сплати земельного податку, не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).

     Зазначена норма передбачена п. 281.1, п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.

 

Сільгоспвиробники повинні оформлювати найманих працівників

 

В Україні триває операція «Урожай-2019». Її мета - забезпечення повноти нарахування та сплати податків юридичними особами, фізичними особами-підприємцями та громадянами, які є власниками земельних ділянок та власними силами обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу. Особливий акцент працівники фіскальної служби роблять на упередженні схем ухилення від оподаткування, виявленні й реєстрації неоформлених найманих працівників та легалізації їх заробітної плати.

У зв’язку з цим, Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує сільгоспвиробникам та фермерам, що найманий працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та подання повідомлення до територіальних органів Державної фіскальної служби.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до територіальних органів ДФС за місцем обліку роботодавця як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413.

                                                                                         

 

Удосконалено правове регулювання у сфері земельних відносин

 

Салтівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2019 року № 477 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету міністрів України» (далі – Постанова № 477) удосконалено правове регулювання у сфері земельних відносин шляхом приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) у відповідність до змін у законодавстві.

Так, вищезазначеною Постановою передбачено введення нового понятійного апарату, запровадженого Законом України «Про електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ, зокрема поняття «кваліфікований електронний підпис» у низці нормативно-правових актів КМУ.

Крім того, Постановою № 477 внесено зміни до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17 жовтня 2012 року № 1051 із змінами у частині запровадження механізму внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про масиви земель сільськогосподарського призначення, користування такими відомостями.

Також Постановою № 477 передбачено запровадження удосконаленого механізму надання адміністративної послуги з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в електронному вигляді, що зменшить витрати часу фізичних та юридичних осіб на отримання відповідної адміністративної послуги, сприятиме спрощенню процедури її надання.

Постанова № 477 набрала чинності 21.06.2019 (опублікована у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.06.2019 № 47).

 

Єдиний внесок: відповідальність роботодавця за несплату

 

Страхувальники-роботодавці зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким є календарний місяць (ч. 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464)).

Гірничі підприємства зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

В разі, коли останній день строку сплати припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем таких строків сплати єдиний внесок вважається перший робочий день, що настає за вихідним, святковим або неробочим днем (п. 11 розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Мінфіну від 20.04.2015 № 449).

Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (ч. 11 ст. 9 Закону № 2464).

Згідно з п. 6 частини першої ст. 1 Закону № 2464 суми ЄВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою.

До роботодавців відповідно до ст. 25 Закону № 2464 застосовуються штрафні санкції за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату ЄВ:

-  одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується ЄВ (авансових платежів) - у розмірі 10% таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум;

-  у розмірі 20% несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄВ.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення (ч.10 ст. 25 Закону № 2464).

Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄВ посадові особи платників ЄВ несуть адміністративну відповідальність, яка передбачена ст. 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема:

Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі: 

- що не перевищує 3 НМДГ, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від 40 до 80 НМДГ. За повторне протягом року вчинення таких дій – від 150 до 300 НМДГ.

більше 300 НМДГ – тягне за собою накладення штрафу на зазначених осіб, від 80 до 120 НМДГ. За повторне протягом року вчинення таких дій – від 150 до 300  НМДГ.

 

Для проведення звірки даних фізична особа - власник декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості звертається за місцем реєстрації

 

Відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 106.07).

 

Купили чи продали нерухомість протягом року, як сплачувати податок?

 

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

Граничний строк реєстрації податкової накладної припадає на святковий чи вихідний день: коли реєструвати?

 

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений термін.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником до податкової накладної, складеної на отримувача - платника ПДВ, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування отримувачем.

Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків.

Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем. 

Тобто, якщо граничний день реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН припадає на святковий чи вихідний день, то такий день вважається операційним, що забезпечує можливість реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування протягом періоду з 8.00 до 20.00. Відповідно, 30 червня 2019 року, який припадає на вихідний день неділю, є операційним днем.

Довідково. Зазначена норма передбачена п. 201.1, п. 201.10 Податкового кодексу України та п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246.

 

Подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування через Електронний кабінет

 

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування в один з таких способів:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації згідно із Законом України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Форму заяви затверджено наказом МФУ від 20.12.2011 № 1675.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування за формою, затвердженою Наказом № 1675.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС http://sfs.gov.ua/.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (https://czo.gov.ua/trustedlist).

На сьогодні можливість подання заяви та розрахунку доходу засобами електронного зв’язку в електронній формі не реалізована.

При цьому, за допомогою меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету можливо направити до органу ДФС разом із супровідним листом заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

Датою подання заяви із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДФС.

Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДФС буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.

Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДФС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Зазначена норма передбачена п.п. 298.1.1, п.п. 298.1.4 ст. 298 Податкового кодексу.

 

Фізичні особи – підприємці та члени фермерських господарств, які є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, звільняються від сплати єдиного внеску

     Фізичні особи – підприємці, незалежно від обраної системи оподаткування, та члени фермерських господарств  звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

     Відповідно до норм Протоколу про обмін інформацією Пенсійний фонд України надає Державній фіскальній службі інформацію щодо фізичних осіб (платників єдиного внеску) про те, що вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, із зазначенням дати встановлення пенсії або інвалідності, тому окремо повідомляти контролюючий орган про статус пенсіонера або особи з інвалідністю не потрібно.

     Якщо фізична особа – підприємець або член фермерського господарства є особою з інвалідністю та отримує соціальну допомогу від Фонду соціального страхування або Управління праці та соціального захисту населення, то підтвердженням встановлення інвалідності є довідка до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності, яка надається до контролюючого органу за місцем реєстрації.

     Водночас, звертаємо увагу, не звільняються від сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, які є пенсіонерами за віком та отримують пенсію згідно законодавства іншої країни, тому нараховують і сплачують єдиний внесок на загальних підставах.

 

Разом протидіємо виплаті «тіньової» заробітної плати!

     Сплата   податків  і  зборів  своєчасно  та в  повному розмірі – конституційний  обов’язок  кожного  громадянина.

     Однак, окремі суб’єкти  господарювання ігнорують виконання свого прямого обов’язку  перед  державою та  громадою, виплачуючи  заробітну  плату   у «конвертах», використовуючи  працю  найманих працівників без  оформлення   трудових  відносин, що  призводить  до мінімізації   податку  з доходів  фізичних  осіб, єдиного соціального внеску, військового збору.

     Як наслідок – недостатньо фінансуються   заклади   охорони  здоров’я, освіти, культури, на низькому  рівні  залишається заробітна  плата    працівників бюджетної сфери, соціальні виплати  малозабезпеченим  сім’ям, сім’ям  з  дітьми  та   пенсійні  виплати   людям  похилого  віку, а сам працівник, який отримує заробітну плату неофіційно, - повністю беззахисний перед роботодавцем. Домовленість про її розмір жодним чином не зафіксована, а роботодавець сплачує платню доти, доки на те його воля.

     Звернувшись за захистом своїх прав, наприклад, до суду,  працівник не матиме практично жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної платні.

     Отримуючи заробітну плату в «конверті», працівник сам вчиняє серйозне правопорушення - ухилення від оподаткування.

     Про це варто замислитися вже сьогодні і знати, що від байдужості й мовчазної бездіяльності кожен «трудовий нелегал» втрачає:

- при досягненні пенсійного віку трудову пенсію за новим пенсійним законодавством;

-  працюючи без оформлення трудового договору  —  стаж роботи;

- відпускні за час щорічної відпустки, відповідно й саму відпустку, що передбачена законом;

- грошову компенсацію за невикористані дні відпустки;

- суму індексації заробітної плати в зв'язку зі зростанням цін;

- доплати за роботу в нічний час, за понаднормові роботи і роботу у святкові дні;

- допомогу з тимчасової непрацездатності у випадку хвороби, а жінки ще й допомогу по вагітності та пологах;

- оплату й саму відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;

- суму щомісячного відшкодування збитку, що передбачена у випадку трудового каліцтва або професійного захворювання, а також одноразової допомоги (у тому числі родині у випадку смерті працівника);

- вихідну допомогу при звільненні за скороченням штату працівників;

- допомогу по безробіттю, розмір якої залежіть від офіційного середньомісячного заробітку працівника;

- можливість повернути через суд належні суми заробітної плати, компенсації, адже робітник працював  нелегально.

     Взагалі, нелегальна робота – це відсутність впевненості в майбутньому.

      На противагу цьому,  працівник, який отримує заробітну плату офіційно, має суттєві переваги, а саме:

- оформлення трудових відносин в законодавчо встановленому порядку, що гарантує правовий захист працівника;

-   державний захист від незаконного звільнення;

-   безпечні і здорові умови праці;

-  своєчасну виплату легальної заробітної плати, у розмірі не нижче законодавчо встановленого рівня;  

-   соціальні гарантії;

-   виплату допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи;

-  одержання пристойної пенсії в старості, по інвалідності та в інших випадках, передбачених законодавством.